|
|
|
|
Cursus Photoshop 3D |
go to : Index - Vorige - Volgende |
|
|
|
|
Les 17 |
3D-Net maken (3) |
|
|
Materiaal instellen |
Voor we verder gaan met het toevoegen van een materiaal aan het landschap, schuiven en schalen we dit tot de onderkant van de afbeelding. |
Anders lijkt het of het landschap staat te zweven in de foto.
Gebruik hiervoor de verschillende knoppen op de 3D-as. |
|
>
|
Vervolgens gaan we een materiaal, meer bepaald een foto, toevoegen als textuur voor het landschap.
Kies het deelvenster 3D en selecteer "Laag 1". |
|
|
Kies het deelvenster "Eigenschappen", klik het naar benedenwijzend pijltje naast het vak "Diffusie" en klik "Structuur vervangen". |
|
|
Navigeer naar de foto die je wenst te gebruiken als structuur voor je landschap.
Selecteer de foto, en klik de knop "Openen" |
|
|
Dit voegt de foto als structuur toe aan het landschap.
Probleem is echter, omdat er een dekkingsmap is toegepast op dit landschap, deze foto transparant is. |
|
|
Om deze transparantie te verwijderen klik je het naar benedenwijzend pijltje van de optie "Dekking", en kies je "Structuur verwijderen". |
|
|
Het landschap heeft nu de structuur van Mars. |
|
|
Tenslotte voegen we nog een achtergrondlaag toe.
Hoe die er juist uitziet op Mars weet ik niet, maar in dit voorbeeld stel ik de voor- en achtergrondkleur in als gelig en bruin, en voeg hier de filter "Wolken" aan toe. |
|
|
|
|
|
|
|
Index - Vorige - Volgende |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|