MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus Word 2010   Index - vorige - volgende
       
Les 38 Tabellen (4)  
 
Exceltabel invoegen

Om een Excel-tabel in te voegen hebben we twee mogelijkheden.
1. De tabel bestaat reeds in een Excel-bestand.
2. Er is helemaal nog geen Excelbestand met een tabel.

Laat ik eerst eens beginnen met het eerste. Dit gaat het vlugst.
Wanneer dus de tabel reeds bestaat in een Excel-spreadsheet open je de spreadsheet, selecteer je de tabel in Excel, klik je de knop "Kopiëren".
Selecteer terug het Word-document waar je de tabel wil plaatsen, en klik het naar benedenwijzend pijltje onder de knop "Plakken". In het drop-downmenu kies je "Plakken speciaal", in het dialoogvenster dat verschijnt kies je "Microsoft Excel-werkblad-object", en klik je de knop OK.

Dit plaatst de tabel in het Word document.
Dubbelklik je deze tabel, dan kan je wijzigingen aanbrengen, en zullen de cellen met formules zich automatisch aanpassen.
Makkelijk en vlug.
>
De tweede manier wanneer onze tabel niet bestaat als Excel-document is het een beetje meer werk.
Selecteer het tabblad "Invoegen" in het lint (1), klik de knop "Tabel" (2), en kies "Excel-werkblad" in het drop-downmenu (3).
Dit plaatst een blanco Excel-tabel in ons Word-document.
Vervolgens selecteer je de tabel in het Word-document, en klik je de knop "Kopiëren" in het lint.
Vervolgens dubbelklik je de lege Exceltabel in het Word-document.
Klik je het naar benedenwijzend pijltje onder de knop "Plakken", en kies je de optie "Opmaak van bron behouden". Dan hoeven we dat toch al niet meer te doen.
Dit plaatst de gekopieerde tabel uit het Word-document, in het Excel-bestand.
Wanneer je het Excelbestand in het Word-document nu deselecteert, zie je dat de tabel met opmaak is gekopieerd.
 
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>