|
|
|
|
Cursus Word 2010 |
|
Index - vorige - volgende |
|
|
|
|
Les 38 |
Tabellen (4) |
|
|
Exceltabel invoegen |
Om een Excel-tabel in te voegen hebben we twee mogelijkheden.
1. De tabel bestaat reeds in een Excel-bestand.
2. Er is helemaal nog geen Excelbestand met een tabel.
Laat ik eerst eens beginnen met het eerste. Dit gaat het vlugst.
Wanneer dus de tabel reeds bestaat in een Excel-spreadsheet open je de spreadsheet, selecteer je de tabel in Excel, klik je de knop "Kopiëren".
Selecteer terug het Word-document waar je de tabel wil plaatsen, en klik het naar benedenwijzend pijltje onder de knop "Plakken". In het drop-downmenu kies je "Plakken speciaal", in het dialoogvenster dat verschijnt kies je "Microsoft Excel-werkblad-object", en klik je de knop OK.
|
|
Dit plaatst de tabel in het Word document.
Dubbelklik je deze tabel, dan kan je wijzigingen aanbrengen, en zullen de cellen met formules zich automatisch aanpassen. |
|
Makkelijk en vlug. |
>
|
De tweede manier wanneer onze tabel niet bestaat als Excel-document is het een beetje meer werk.
|
Selecteer het tabblad "Invoegen" in het lint (1), klik de knop "Tabel" (2), en kies "Excel-werkblad" in het drop-downmenu (3). |
|
Dit plaatst een blanco Excel-tabel in ons Word-document. |
|
Vervolgens selecteer je de tabel in het Word-document, en klik je de knop "Kopiëren" in het lint. |
|
Vervolgens dubbelklik je de lege Exceltabel in het Word-document.
Klik je het naar benedenwijzend pijltje onder de knop "Plakken", en kies je de optie "Opmaak van bron behouden". Dan hoeven we dat toch al niet meer te doen. |
|
Dit plaatst de gekopieerde tabel uit het Word-document, in het Excel-bestand. |
|
Wanneer je het Excelbestand in het Word-document nu deselecteert, zie je dat de tabel met opmaak is gekopieerd. |
|
|
|
Index - vorige - volgende |