MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus Word 2010   Index - vorige - volgende
       
Les 6 Kennismaken met Word 2010 (6)  
 
Opties in Word (1)
Categorie "Algemeen"

Wanneer we het dialoogvenster "Opties voor Word" openen vinden we aan de linkerzijde de verschillende categorieën, aan de rechterzijde de verschillende opties voor de geselecteerde categorie.
De eerste categorie is de categorie "Algemeen" met volgende opties:

  • Miniwerkbalk weergeven bij selectie:
    wanneer deze optie is aangevinkt geeft dit een miniwerkbalk (1) weer, wanneer we de tekst of getallen selecteren in een cel, waarmee we deze kunnen opmaken.
    Vind je dit vervelend schakel je deze optie uit. Wens je toch de miniwerkbalk te zien wanneer deze is uitgeschakeld, rechtsklik je het geselecteerde in een cel.
  • Live-voorbeelden inschakelen:
    deze optie toont ons een voorbeeld hoe het werkblad er zal uitzien, wanneer we voor deze opdracht kiezen. Heel interessant.
  • Kleurschema: lijkt me duidelijk
  • Stijl voor scherminfo:
    deze optie geeft een informatievenster (2) weer met de beschrijving van de knop waarover je de muisaanwijzer beweegt.
  • De optie "Gebruikersnaam" lijkt me ook duidelijk.
  • En als laatste hebben we nog het aanvinkvakje voor de tekst "E-mailbijlage in volledig scherm weergeven". Wanneer dit is geselecteerd zal dit zoals het zegt', een bijlage in Outlook, openen in volledige schermmodus.
 
Categorie "Weergave"
De tweede categorie is de categorie "Weergave".
In de categorie "Weergave" bepalen we hoe het document verschijnt op het scherm.
Al deze opties lijken me wel duidelijk.
 
Categorie "Controle"
De derde categorie is de categorie "Controle".
Al deze opties zijn net hetzelfde dan in de applicatie Excel en lijken me wel duidelijk.
Misschien het enige waarover een woordje uitleg zijn de "AutoCorrectie-opties" (1).
Wanneer we hierop klikken, opent een dialoogvenster (2) waarin we onder meer ingetypte gegevens kunnen vervangen door ander gegevens (3). Dit kan zijn nut wel hebben, bijvoorbeeld wanneer je de naam van je firma meermaals moet intypen. Maar ook dit is net hetzelfde dan in Microsoft Excel.
 
>
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>