|
|
|
|
Cursus Photoshop 3D |
go to : Index - Vorige - Volgende |
|
|
|
|
Les 25 |
Pet eigenschappen (1) |
|
|
Opblazen |
We gebruiken de Pet-eigenschappen om de randen van het 3D-object te wijzigen.
Hiervoor hebben we twee eigenschappen.
We hebben de optie "Schuine rand", en we hebben de optie "Opblazen".
Wat we ook willen wijzigen, het eerste wat we nodig hebben is een 3D-object.
We beginnen met het maken van een 3D-object.
Dus selecteer het gereedschap
"Aangepaste vorm" en teken een object.
In dit voorbeeld teken ik een pad van de vorm "
Franse lelie".
Selecteer het venster 3D en maak een 3D-extrusie van het tijdelijk pad.
|
|
|
Dan hebben we het volgende.
Mocht deze niet zijn geselecteerd, selecteer de 3D-laag in het 3D-venster. |
|
|
Open het venster "Eigenschappen", en selecteer het tabblad "Pet".
Het eerste wat we instellen zijn de zijden waarop we wijzigingen willen aanbrengen.
Willen we de wijzigingen aanbrengen aan de voorzijde, de achterzijde of beiden.
Onder het tabblad "Pet" vinden we twee groepen.
Je hebt de groep "Schuine kant" en je hebt de groep "Opblazen".
|
|
|
Laat ik eerst beginnen met de groep "Opblazen". |
De groep "Opblazen" heeft twee opties.
De optie "Hoek" en de optie "Sterkte".
De optie "Hoek" werkt met graden.
De optie "Sterkte" werkt met procenten.
De standaard instelling voor de hoek is 45°.
De standaard sterkte
is 0%.
|
|
|
Door het te verhogen of te verminderen van de standaard hoek wijzigen we de hoek van het opgeblazene. |
Door het te verhogen of te verminderen van de standaard sterkte wijzigen we de sterkte van het opgeblazene. |
Zo zal bijvoorbeeld bij een positief ingestelde hoek zullen de zijden van het 3D-object worden opgeblazen. |
|
|
En bij het negatief ingestelde hoek worden de zijden van het 3D-object worden ingekrompen.
Dit even ter informatie, de knop "Misvorming herstellen" onder het tabblad "Pet" werkt niet naar behoren. Dus het beste wat je hiervoor kunt doen is teruggaan met het deelvenster "Hystorie".
|
|
|
|
|
|
>
|
Index - Vorige - Volgende |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|