|
|
|
|
Cursus Photoshop 3D |
go to : Index - Vorige - Volgende |
|
|
|
|
Les 7 |
Secundaire 3D-weergave |
|
|
Het gebruiken van |
We gebruiken het venster "Secundaire 3D-weergave" om verschillende 3D-objecten uit te lijnen. |
Het eerste wat we moeten doen is de 3D-lagen samenvoegen.
Selecteer de 3D-lagen die je wenst samen te voegen.
Klik de knop 3D, en kies "3D-lagen samenvoegen" |
|
>
|
In dit voorbeeld wil ik beide 3D-objecten in het midden en op het grondvlak plaatsen.
Het eerste wat ik doe is de donut op het grondvlak plaatsen, en centreren.
Selecteer de laag donut in het 3D-deelvenster.
Selecteer één van de gereedschappen "Verplaatsen" in de optiebalk, en sleep de donut in het midden.
|
|
|
Navigeer tussen de verschillende weergaven van het "Secundaire 3D-weergave"-venster door het naar benedendwijzend pijltje te klikken en een weergave te kiezen in het lijstje. |
|
|
Klik de knop "Primaire en secundaire weergave wisselen" om de verschillende weergaves in de twee vensters te wisselen.
Door het steeds wisselen van weergave in het secundaire venster, en het wisselen van primaire en secundaire weergave, wordt het eigenlijk een makkie het object op de gewenste plaats te krijgen. |
|
|
Het tweede object, de bal, wil ik in het midden van de donut. |
Selecteer het 3D-deelvenster, en selecteer de laag "Bal".
Kies de weergave "Boven" in het secundaire venster.
Sleep met de pijlpunt van de X-as de bal in het horizontale middel van de donut.
|
|
|
Hetzelfde maar dan met de pijlpunt van de Y-assleep je de bal in het verticale middel van de donut. |
|
|
Wat we nu nog moeten doen is de bal op het grondvlak plaatsen.
Fluitje van een cent.
Selecteer het deelvenster "Eigenschappen", kies het tabblad "Coördinaten", en klik de knop "Verplaatsen naar grond". |
|
|
Welke cameraweergave we ook bekijken, de bal en de donut zijn netjes uitgelijnd.
Op de grond en in het midden. |
|
|
|
Index - Vorige - Volgende |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|