|
|
|
|
|
Cursus Google Analytics |
go to : Index - Vorige - Volgende |
|
|
|
|
|
|
Les 7 |
Gedetailleerde rapporten (2) |
|
|
Gegevens filteren |
We hebben de mogelijkheid gelijk welk rapport te filteren.
Als voorbeeld heb ik in onderstaande afbeelding van een rapport dat me het aantal bezoekers weergeeft per taal.
Zoals je opmerkt in het rapport heb ik drie verschillende Nederlandse. Dit komt onder andere doordat verschillende Browsers het Nederlands rapporteren op verschillende manieren.
De een zal het rapporteren als nl, de ander als nl-nl of als nl-be.
Om alle nl-bezoekers weer te geven, en enkel de nl-bezoekers typ je in het zoekvak nl, en klik je de Entertoets op je toetsenbord, of klik je het icoontje. |
|
|
Dit zal enkel en alleen de bezoekers met een Nederlandse locatie weergeven. Dus ook de Vlamingen.
Vanaf hier kun je de verschillende locaties klikken (1) om deze individueel te bekijken. |
|
|
Standaard geeft deze het tabellenrapport weer. |
|
|
Maar ook deze weergave kun je aanpassen door een ander type rapport te kiezen.
Bijvoorbeeld het rapport "Vergelijking".
En wat leert ons dit rapport?
Dat bezoekers met de Browser Opera en Safari het reeds voor bekeken houden na één pagina.
Dit zijn dan ook twee Browsers die het meest worden gebruikt door Mac-gebruikers. |
|
|
Dit lijkt misschien allemaal weinig interessant, maar toch.
Wanneer we het rapport bekijken van een lijst met organische zoekwoorden, dan weet je meteen ook met welke zoekwoorden het meeste naar je site is gezocht, en vooral met welke zoekwoorden de bezoeker langer verblijft op je site.
En we weten allemaal dat het heel wat centjes kost bij Google om op bepaalde zoekwoorden tussen de adverteerders te staan, dus bovenaan de resultaatpagina van Google.
Dus weet je meteen ook op welke zoekwoorden je de nadruk moet leggen, wanneer je reclame maakt met Google Adwords. |
|
|
|
|
Index - Vorige - Volgende |