|
|
|
|
Cursus Google Agenda |
go to : Index - Vorige - Volgende |
|
|
|
|
Les 6 |
Gasten |
|
|
Gasten toevoegen |
Wanneer je een afspraak aanmaakt kan je ook gasten uitnodigen, hun aanwezigheid vragen en hun reacties of opmerkingen bijhouden.
Je gasten hoeven zelfs geen Google Agenda of Gmail te gebruiken om deze uitnodigingen te kunnen ontvangen en erop te reageren.
Hebben ze wel Google Agenda? Als ze je uitnodiging accepteren zal meteen jouw afspraak op hun agenda verschijnen. |
|
Hoe? |
- Maak een nieuwe afspraak aan en klik op “Afspraak bewerken”
- In het gedeelte Gasten aan de rechterkant vul je het e-mailadres in van iedere gast. Scheid meerdere gasten met een komma.
- Klik op “Toevoegen”. Je ziet nu iedere gast verschijnen eronder bij Toegevoegd.
|
|
Je verwijdert een gast door achter zijn e-mailadres op het grijze kruisje te klikken. |
|
- Klik op de rode knop “Opslaan”
- In het pop-upvenster Uitnodigingen verzenden? dat verschijnt, klik je “Verzenden” als je je gasten op de hoogte wilt stellen van jouw afspraak. Liever niet? Klik dan op “Niet verzenden”
|
|
|
- Je gast ontvangt nu een email waar hij kan aanduiden of hij aanwezig zal zijn. Zijn of haar antwoord is zichtbaar bij jou afspraak.
|
|
|
- Je kan al je gasten ook allemaal gelijktijdig e-mailen door naast de titel Gasten op “E-mailen aan gasten” te klikken.
|
|
|
- Indien je deze afspraak nu wijzigt, zal Google Agenda je vragen of deze updates ook aan je gasten wilt meedelen.
|
|
|
Rechten voor gasten |
Voor iedere afspraak kan je ook bepalen wat gasten mogen zien en kunnen met je afspraak.
Zo kan je instellen of: |
- Gasten je afspraak kunnen wijzigen
- Gasten andere mensen eveneens kunnen uitnodigen
- Gasten andere aanwezigen kunnen
|
|
|
|
|
|
|
|
>
|
Index - Vorige - Volgende |