MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Excel   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 18 Samenvattingsrapport  
 
Samenvattingsrapporten gebruiken
Een samenvattingsrapport geeft een georganiseerde indruk aan een lang en breed werkblad.
Samenvattingsrapporten groepeert gegevens in verschillende niveaus, gebaseerd op kolom- en rijhoofdingen.
Om een samenvattingsrapport te maken moeten we eerst en vooral een gestructureerd werkblad hebben, dat voordeel kan halen uit het samenvattingsrapport.

Een werkblad dat beschikt over kolom- en rijhoofdingen, gedetailleerde gegevens, totalen en subtotalen, kan voordeel halen uit een samenvattingsrapport.

 
Eénmaal het samenvattingsrapport gemaakt, kunnen we details weergeven (uitvouwen) of verbergen (samenvouwen).
Het samenvattingsrapport laat ons toe, titels en totalen te bekijken die anders moeilijk simultaan te zien zouden zijn.
Wanneer een rapport is uitgevouwen zien we alle details van deze sectie, en zal er een minteken(-) bovenaan deze sectie verschijnen,
Klikken we op de - teken, wordt ons rapport samengevouwd, en veranderd dit in een +teken.
We kunnen ook klikken op de 1, 2 of 3 links bovenaan, om het eerste, tweede of derde niveau van de details te zien.
Het is dus mogelijk verschillende niveaus te hebben in dezelfde sectie.
 
Samenvattingsrapporten maken en verwijderen
We maken een samenvattingsrapport door eerst een bereik te selecteren.
Voor onze eerste bereik kiezen we cel A2 t.m. A6, de verkopen in Europa dus.
En te klikken op Data - Group and Outline - Group... , in onze Menubalk.
 

In het venstertje dat verschijnt kiezen we voor Rijen (Rows), aangezien het de rijen zijn die we willen groeperen.

En klikken op OK.
 
We herhalen dit voor Amerika (cel A8 t.m. cel A11)
En voor Afrika (cel A13 t.m. cel A16.
En als laatste kunnen we nog eens alles selecteren, van cel A2 tot en met cel A16.
Het resultaat zie je in de eerste afbeelding op deze pagina.
Klikken op de cijfers 1 tot 3, en op de min of plus tekens, zal de secties samenvouwen of uitvouwen.
 
Om een samenvattingsrapport te verwijderen, selecteren we het bereik, en klikken op Data - Group and Outline - Ungroup..., in de Menubalk.
 
We kunnen ook het samenvattingsrapport automatisch maken aan een heel werkblad.
Selecteer een cel in het werkblad.
En kies Data - Group and Outline - Auto Outline, in de Menubalk.
Het werkblad zal automatisch worden ingedeeld in secties volgens een logische structuur.
Dit is vlug en makkelijk.
 
 
Index - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China