MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Photoshop 3D go to : Index - Vorige - Volgende
       
Les 23 Misvormen (1)  
 
Diepte, draaien, versmallen, buigen

In deze les leg ik jullie uit hoe je de opties Diepte, Draaien, Versmallen, en Buigen gebruikt, om 3D-objecten te misvormen.
Om 3D-objecten te misvormen hebben we onder het deelvenster "Eigenschappen" het tabblad "Misvormen" (1).
Bovenaan links vinden we een lijstje met de verschillende vormvoorinstellingen (2). Dit zijn allen vorminstellingen die door Photoshop worden aangeboden.
Aan de rechter zijde van de vormvoorinstellingen vinden we de misvormings-as (3).
Het is in dit icoon dat je de misvormings-as kiest voor je misvorming.
Daaronder vinden we de knop "Misvorming herstellen" (4). Wanneer deze wordt geklikt wordt het misvormde 3D-object terug in de originele vorm geplaatst.
Daaronder hebben we de verschillende opties om de vorm van het 3D-object te wijzigen (5).
Om het te misvormen dus.

Diezelfde opties vind je allen terug in de display (6) die verschijnt, wanneer je de muisaanwijzer boven het 3D-object plaatst.
Welke moet je nu gebruiken?
De ene werkt liever met de opties in de optielijst, de ander met de opties in de display. De keuze is aan jou.

 
Ter informatie:
De vormvoorinstellingen (1) die je vindt onder het tabblad "Net" (2) zijn net dezelfde dan deze onder het tabblad "Misvormen" (3).
De opties daarentegen zijn heel wat meer uitgebreid onder het tabblad "Misvormen", dan onder het tabblad "Net".
 

Kiezen voor een vormvoorinstelling, stelt enkel een aantal vooringestelde opties in.
Zo heeft bijvoorbeeld de vormvoorinstelling "Kussen opblazen", een extrusiediepte van 0 pixels.
Je kunt al deze voorinstellingen op elk moment nog manueel aanpassen.

 
De verschillende opties
  • Diepte
    • Wijzigen we de extrusiediepte met positieve getallen, dan wordt de diepte aangepast naar achter.
    • Wijzigen we de extrusiediepte met negatieve getallen, dan wordt de diepte aangepast naar achter.
 
  • Draaien
    • Draaien we het 3D-object met positieve getallen, dan verdraaien we het object met de klok mee (1).
    • Draaien we het 3D-object met negatieve getallen, dan verdraaien we het object tegen de klok in. (2)
 
  • Versmalling
    De standaard instelling voor versmalling is 100%
    Geven we hieraan een kleinere waarde dan versmalt het 3D-object naar achter (1), geven we hieraan een grotere waarde, dan verbreedt het 3D-bject naar achter.
 
  • Horizontale hoek
    De standaard instelling voor Horizontale hoek is 0%
    Geven we hieraan een grotere waarde dan draait het 3D-oject naar ons toe (1).
    Geven we deze een kleinere waarde draait ie van ons weg (2).
 
  • Verticale hoek
    En hetzelfde voor de verticale hoek, standaard instelling hoek is 0%
    Geven we hieraan een kleinere waarde dan draait het 3D-oject naar onder (1).
    Geven we deze een grotere waarde, draait ie naar boven(2).
  • Buigen of Schuin
    Over één optie heb ik het nog niet gehad, en dit is de optie "Schuin".
    De optie "Schuin" zal het 3D-object niet buigen om zijn ingestelde misvormings-as, maar schuin trekken langs de ingestelde misvormings-as.
 
 
 
Index - Vorige - Volgende
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China