MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Excel 2016   go to : Index - Vorige - Volgende
       
Les 46 Wat als... scenario's (2)
     
Scenariorapport
We kunnen een rapport maken gebaseerd op de scenario's die we hebben gemaakt.
Klik hiervoor op het naar beneden wijzend pijltje naast "Wat als-analyse", en kies Scenariobeheer.
Klik de knop "Samenvatting" in het dialoogvenster Scenariobeheer.

Dit opent het dialoogvenster
"Scenario-samenvatting", met twee opties:

  • Scenario-samenvatting (verschijnt als werkbladoverzicht)
  • Scenariodraaitabelrapport (verschijnt als rapport in de vorm van een draaitabel)

In dit voorbeeld ga ik voor de eerste optie, " Scenario-samenvatting ".
In het vak "Resultaatcellen:" geven we de cel(len) in waarin we zijn geïnteresseerd.
In dit geval is het cel C10, deze met het algemeen totaal.

 
Klik OK.
Ons samenvattingsrapport wordt weergegeven in een nieuw werkblad:
 
Doelzoeken
In les 39 had ik je een voorbeeld getoond hoe je de functie "BET" gebruikt om een afbetaling te berekenen.
HEEL belangrijk:
de functie "BET" heette tot en met Excel 2007 "BET", bij de introductie van Excel 2010 even "AFLOSSING" en nu weer "BET". Dus wanneer er in deze cursus wordt gesproken over de functie "BET", dan weet je over wat ik het heb.
In dit voorbeeld toon ik je hoe je omgekeerd te werk kunt gaan, met de Wat als... analyse.
Ik wil een bedrag lenen voor de aankoop van een huis, maar ik denk dat 100.000€ een beetje te hoog gegrepen is voor mijn portemonnee.
Ik kan slechts 200€ per maand missen voor de afbetaling, dus ga ik een kijken wat ik hiervoor kan krijgen bij de bank.
Ik selecteer de cel E6, die waarin onze formule staat met de BET functie, kies het tabblad "Gegevens" in het lint, klik "Wat als..." analyse, en kies "Doelzoeken".
Dit opent het dialoogvenster, wat had je gedacht, "Doelzoeken".
 
In het eerste vak geef ik de cel in die moet worden aangepast. E6 dus.
In het tweede vak geef ik het bedrag in dat ik maandelijks kan betalen, ik moet betalen dus geef ik een negatief getal in, -200€.
En in het derde vak geef ik de cel in die moet worden aangepast, E2.
En klik op OK.
Er opent een nieuw venster, met de melding dat Excel een oplossing heeft gevonden.
 
Oei, 6.661 Euro. Het zal een kleine caravan worden denk ik.
 
 
 
 
 
 
 
Index - Vorige - Volgende
 
 
 
 
 

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China