MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Access 2016   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 54 Rapporten (2)  
       
Rapport opmaken in Indelingsweergave
Open het rapport in "Indelingsweergave". Hoe je dit doet zou je nu wel al moeten weten.
Om een rapport op te maken hebben we, net als met een formulier, een aantal mogelijkheden.
Een eerste mogelijkheid is met de verschillende thema's.
Klik de knop "Thema's", en kies een van de vooraf ingestelde thema's.

 

Je kunt op elk moment de kleur van het gekozen thema, en het lettertype gebruikt in het thema, wijzigen door de respectievelijke knoppen te klikken.
 
Om de breedte van een veld aan te passen selecteer je een cel in een kolom, plaatst de muisaanwijzer over de rand van het veld, en wanneer deze wijzigt in een tweedelig pijltje klik en sleep je dit naar de gewenste breedte.
 

Wens je de positie van een veld met zijn records te wijzigen in het formulier, selecteer je eerst de kolomtitel (1), je houd vervolgens de shift-toets op je toetsenbord ingedrukt, en je klikt het eerste record (2).
Beweeg de muisaanwijzer over het geselecteerde, en wanneer deze wijzigt in een vierdelig pijltje, klik en sleep je deze naar de gewenste positie.

Eventueel kun je hiervoor het naar links- en het naar rechtswijzend pijltje gebruiken op je toetsenbord.

 
Heb je een veld dat voorzien is van een kader, zoals het veld "Vak" in onderstaande afbeelding, selecteer je eerst dit veld in het formulier.
Vervolgens open je het "Eigenschappenvenster" door de respectievelijke knop te klikken in het lint.
Je kiest het tabblad "Opmaak", en plaats je de eigenschap van de randstijl in op "transparant".
Zoals je zal opmerken zullen de randen rond het veld zijn verdwenen.
Wens je velden toe te voegen aan je rapport, open je het venster "Lijst met velden" door de knop "Bestaande velden toevoegen" te klikken in het lint.
Dubbelklik vervolgens het veld dat je wenst toe te voegen.
Gebruik een van de eerder vertelde technieken, om de positie van het nieuwe veld te wijzigen.
 
Standaard wordt er onderaan elke pagina in een rapport, een paginanummer weergegeven.

Wens jij dit niet onderaan elke pagina maar bovenaan elke pagina, dan selecteer je dit en klik je de Delete-knop op je toetsenbord.
Dit verwijdert de standaard-paginanummering.
Kies vervolgens het tabblad "Ontwerp" en klik de knop "Paginanummers".
In het dialoogvenster dat verschijnt kies je een notatie, een positie, en een uitlijning.
Klik de knop OK wanneer je klaar bent.
Meer dan waarschijnlijk zal je de positie van deze ook manueel moeten aanpassen.

 
 
Index - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China