MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Access 2016   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 47 Besturingselementen (3)  
       
Keuzelijst met invoervak (1)
In deze les toon ik je hoe je een keuzelijst met invoervak op een nuttige manier kunt gebruiken.
In de vorige les had ik je verteld hoe je de knoppen "vorige" en "volgende" toevoegt aan je formulier, om zo tussen de verschillende records te navigeren.
Wanneer je tabel of query slechts een tiental records heeft, valt het nog wel mee om een bepaalde student te vinden.
Maar wanneer er zich honderden studenten in de tabel bevinden, kun je wel een tijdje bezig zijn de juiste student en daarbij zijn resultaten te zoeken.
Dit lossen we op met het besturingselement "Keuzelijst met invoervak".
 
Het eerste wat ik doe is een query maken die onze leerlingen alfabetisch sorteert.
Dit maakt het later makkelijker alle studenten in alfabetische volgorde te zien in de keuzelijst.
Vervolgens maken we nog een relatie tussen de zojuist aangemaakte query "studenten alfabetisch query" en de tabel "resultaten".
Kies hiervoor het tabblad "Hulpmiddelen voor databases", en klik de knop "Relaties" in het lint.
Rechtsklik in het venster, en kies "tabel weergeven" (1) in het pop-upmenu.
Dit opent het dialoogvenster "Tabel weergeven" (2).
Kies het tabblad "Query"s (3).
Selecteer de zojuist gemaakte query, en klik de knop "Toevoegen".
Dit plaatst deze query in het relatievenster (4).
Maak een relatie tussen het veld "studentID" in de query en het veld "studentID" in de tabel resultaten (5).
Sluit het relatievenster.
 
Vervolgens maken we ons nieuw formulier d.m.v. de formulierenwizard.
Dus selecteer het tabblad "Maken" in het lint, en klik de knop "Wizard formulier".
In het eerste venster van de wizard selecteer je de query "studenten alfabetisch Query" (1), en je verplaatst alle velden uit deze query in het vak "geselecteerde velden" (2).
 
Vervolgens selecteer je de tabel "resultaten" (3), dit is onze subtabel, verplaatst de velden "vakID", "score" en "beoordeling" in het venster "Geselecteerde velden:" (4), en klikt de knop "Volgende".
 
In het volgende venster klik je opnieuw de knop "Volgende".
 
In het volgende venster van de wizard kies je een opmaak, en klik je de knop "Volgende".
 
In het laatste venster van de wizard geef je een naam voor het formulier, en een naam voor het subformulier.
Klik de knop "Voltooien";
 
We gaan verder in de volgende les.
 
Index - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China