MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Access 2016   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 42 Indeling formulier (2)  
       
Opmaken van een formulier
In Access zijn er een aantal nieuwe functies voor het indelen en opmaken van het formulier.
De makkelijkste manier om de indeling en het ontwerp van onze formulieren te wijzigen is in de "Indelingsweergave".
Als voorbeeld heb ik een formulier gemaakt van de tabel "Studenten" d.m.v. de knop "Formulier" in het lint.
 
Dit plaatst alle velden en hun labels uit de tabel en de gerelateerde tabel in ons formulier.
Kies vervolgens "Indelingsweergave" in het lint (1).
Dit geeft ons drie contextuele tabbladen (2). "Ontwerp", "Schikken" en "Opmaak".
 
Laat ik beginnen met het eerste, "Ontwerp".
Net als in alle overige applicaties in Office 2010, beschikken we in Access 2010 over een aantal thema's.
Door middel van één muisklik, hebben we nu toegang tot een hele resem professioneel ontworpen thema’s, die de vormgeving van uw formulier of rapport aanzienlijk kunnen veranderen. Een thema bestaat uit 2 delen: een kleurenpalet en een lettertype.
Om een thema toe te passen klik je de knop "Thema's" (1), aan de linkerzijde in het lint.
Wanneer je met de muisaanwijzer over de verschillende thema's beweegt (2), wordt er automatisch een voorbeeld van weergegeven in het formulier (3). Klik het thema waarmee je tevreden bent.
 
Om een thema te wijzigen klik je een van de twee naastliggende knoppen, "Kleuren of "Fonts".
Fonts voor wie het niet zou weten, zijn lettertypes.
Klikken op de optie "Nieuwe themakleuren" helemaal onderaan het drop-downmenu van de knop "Kleuren", opent het dialoogvenster "Nieuwe themakleuren maken" waarin je de verschillende kleuren voor de verschillende opties kunt instellen.
Ben je klaar geef je jouw thema een naam en klik de knop "Opslaan".
De volgende maal je terug de knop "Thema's" klikt, zal je het zojuist aangemaakte thema zien staan bovenaan het drop-downmenu.
 
Hetzelfde voor de knop "Fonts".
Dit opent een dialoogvenster waarin jet het lettertype kiest voor de koptekst en een lettertype voor de hoofdtekst.
Ook dit zal bovenaan de lijst verschijnen wanneer je de knop "Opslaan" hebt geklikt.
 
 
 
Index - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China